1 KİTAP 1 FİLM 📘🎥 (1K1F)

Merhaba💁
Bugün yeni bir yazı serisi ile karşındayım Sayın okuyucum.✌
"......... ayım nasıldı?"konulu,aylık olarak yayımladığım yazı konseptime bir yenisini daha ekledim.
"1 kitap 1 film" kısaltması:1K1F
Bir kadın bir erkek dizisinden azcucukkkk feyz almış olabilirim isim konusunda😅(Asla çalmadım lüüütfeynn!🙄)Ay içerisinde okuyup,izlediğim kitap ve filmlerden iz bırakanı seçip,özetleyip,kendimce kısa kısa yorumlayacağım.Çünküüüü neden yapmayayımmm?😎😎😀Blogumu,en önemlisi "kendimi" geliştirmeye çalışıyorum.İçerikler üretip,herşeyi bir düzene sokup,devamlılığımı sağlamayı amaçlıyorum.Herşey çok güzel olucak inanıyorum.♥Şu hayatta yaptığım en doğru şeylerden birincisi;Anne olmayı istemek,ikincisi eşimle evlenmek üçüncüsü de blog açıp içimdeki yazan canavarı,ejderhayyyyyıııı serbest bırakmak oldu.😈😈İlk ikisini çok şükür layığıyla yapıyorum (bknz.fazla özgüven patlaması😎👈),bloga da hakkını vereyim o zaman dimi?😄Hadi allaahh bismilllaaahh başlıyorum Adrian ben!Ver arka fonda Mehter'i🙃!📣🎶

-1 KİTAP
*Huzursuzluk-Zülfü livaneli:

Okuduğum ilk Zülfü Livaneli romanı.Çok beğendim ya...
Ciğer söken,kalbinin tam orta yerine öküz oturtturan,isminin hakkını sonuna kadar veren,okudukça insanda "huzursuzluk" hissi yaratan bir kitap.
Konusu:İstanbul'da gazetecilik yapan İbrahim,çocukluk arkadaşı Hüseyin'in ölüm haberini alır .Konuyu detaylıca inceleyip,araştırmak için doğduğu şehire Mardin'e gider ve kendini trajik bir kaçış öyküsü içerisinde bulur...
Kitapta aynı zamanda  İşid belasından,Suriye'de zulme uğrayan ezidi kadın ve çocuklardan bahsedilmekte.
Altını çizdiğim,iz bırakan kısımlar:
-Ben bir insandım!
-Beni tekrar karnına soksan bile koruyamazsın Anne!(Ağladım bu cümleyi okurken)
-Çarşıda,okulda,kadim süryani,müslüman,yahudi,mecusi,zerdüşti,herkesin ahbaplık ettiği,birbirinin kutsal günlerini kutladığı şölen günleri...(Mardinin eski günlerinden bahsedilmekte)Ama şimdi iyice içine kapanmış,sertleşmiş öfkeli bir İslam'ın gölgesi altında kararan bir şehir...
İslam dinine mensup Müslüman biri olarak,bu satırları okuyunca biraz öfkelendim.Tamam verilmek istenilen mesaj açık.Kardeşlik vurgusu esas alınıp bu cümleler yazılmış.
Amaaa;
"islamın gölgesi altında kararan bir şehir" tabiri bence "talihsiz" bir anlatım şekli olmuş.İşid'in kafa keserek,kan akıtarak oluşturduğu saptırılmış şey "İslam dini" değildir Sevgili Zülfü Livaneli.İşkencedir!Ve islamda zulme yer yoktur.
Cin Suresi, 15. ayet: Zulmedenler ise, onlar da cehennem için odun olmuşlardır.
-Kalk Hüseyin kalk nedir bu uyku,nedir bu derin uyku
-Marul ezidilerde çok günahtır evladım,en büyük günahlardan biridir...
-Allah uyuz versinde tırnak vermesin😄
-Süt ılıktı,çok tatlıydı,ana sütüydü,tatlıydı,Meleknaz anam olmuşfu...(Şimdi tekrar okuyunca bile şu satırları boğazım düğümlendi)
Ve kitabın giriş kısmında da,arka kapağında da bulunan Harese açıklaması;

Bir durum ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi değil mi?

-1 FİLM
*My beautiful broken brain:
Konusu:34 yaşındaki Lotje,geceyarısı şiddetli bir baş ağrısıyla uyanır.Intra serebral beyin kanaması geçirmektedir.Yaşadığı bu sağlık sorunu sonucunda okumayı,yazmayı ve konuşmayı unutmuştur.Netflix belgesel filmi.
IMDB:7.2
Bir yıl önce bugündü.Akşamı arkadaşlarımla havai fişekleri izleyerek geçirdim.Sonra eve gelip uyudum.Başımdaki inanılmaz bir ağrı beni uyandırdı.Öleceğimi sandım.Bilincim gidip geliyordu.Yardıma ihtiyacım olduğunu anladım.Yakındaki bir otele girdim.Ama konuşamadım...Ondan sonrasını hatırlamıyorum.
Film yorumum;
İnsanı derinden sarsan bir belgesel...Lotje'nin "asla pes etmeden" gösterdiği çabayı izleyipte duygusallaşmamak imkansız.
Düşünsenize;
Tam donanımlı,kendini muhteşem şekilde geliştirmiş bir bireyken,birdenbire sizi siz yapan herşeyi unutup 0'dan başlamak zorunda kalıyorsunuz.Fazlaca travmatik ve ağır değil mi?
İnsan beyni ne kadar tuhaf ve gizemli.😐On binlerce kablo sistemini kafatasımızın içerisinde taşıyoruz sanki.👀Tek kablo yansa,zarar görse tüm şarterler atıyor.Beyin kendini fabrika ayarlarına geri döndürüyor ya da uçak moduna alıyor
Garip ve inanılmaz ürkütücü.😳
(Betimlemelerimin güzelliğine bakar mısınız yalnız☝️?🤓❤)

Evettt 1K1F 'in ilk yazısının sonuna gelmiş bulunmaktayım.💁Umarım sevmişsinizdir.🙏Kendine ve "düşüncelerine" iyi bak sayın okuyucum...💙
Bir sonraki yazımda tekrar görüşmek üzereeee.🙌
Selametleeee...

Yorumlar