Zorluklara ragmen başaranlar,ENGELLERI ASANLAR.☘

Se-lam-larrrrrrr💁
Coşkulu bir giriş yapmak istedim😁
Çünkü 19 ay sonra anne-çocuk-bebek konulu kitaplar haricinde bir kitabi elime aldım,okudum,bitirdim.Yetmedi özetledim,yorumladım.Ay biz şookkkk!!!🙈🙉🙊😱😅
Alkışlar bana evet...👏
Neyseee👀....
Uzatmadan hemen başlıyorum...

Kitabin ismi yazı başlığımdanda anlaşılacağı üzere:
ZORLUKLARA RAĞMEN BAŞARANLAR,ENGELLERİ AŞANLAR.
Yazar:Turan Yalçın (İşitme engelli bir yazarımız)

Bu kitapta;Ülkemizden ve dünyadan;bedensel-zihinsel engellerine rağmen zorlukları aşıp muhteşem başarılara imza atmış kişilerden,eşsiz mücadelelerinden ve onları ortak bir noktada buluşturan 10 özellikten bahsedilmekte...

Kitabin içeriğinde yer alan kişiler ise,onca zorluğa,şart'a rağmen hedeflerinden asla vazgeçmeyen;tanınan,bilinen,toplumda güzel şekilde yer almış saygın bireylerdir...
Kelimenin Tam anlamıyla,müthiş bir azim ve irade örneği hepsi....








Eşref Armağan:Görme engelli Türk ressam

Lokman Ayva:Türkiye ve Avrupa'nın görme engelli ilk Milletvekili

Beethoven:İşitme engelli "Müzik Dahisi"

Louis Braille:Görme engellilere alfabe üreten,görme engelli eğitimci

Büyük İskender:Bedensel engelleri bulunan İmparator

Mitat Enç:Görme engeli olan ve ömrünü görme engellilerin eğitimine adayan bir öğretmen.

Tevfik Fikret:Duygusal engelli büyük şair.

Kani Karaca:Görme engelli Kuran Bülbül'ü

Helen Keller Adams:Görme,işitme,konuşma engelli aktivist ve pedagog.(Yaşam ve başarı hikayesi beni çok etkiledi)

Emmanuelle Labarit:Işitme engelli sinema oyuncusu

Timurlenk:Beden engeli bulunan,Topal ayağıyla "dünyayı fetheden" Türk.

Abraham Lincoln:Hayatını kölelik sistemini kaldırmaya adamış onurlu bir devlet adamı.Bedensel engelleri olan ABD Başkanı.(Fazlaca zorlu ama başarılarla dolu güzel bir hayat hikayesi var.)

Topal Osman:Engeline rağmen Kurtuluş Savaşında mücadele eden "Atatürk!" sevdalısı...

Stephen Hawking:Als hastası fizikçi,evren bilimci,yazar.Hayatini konu alan "Her şeyin Teorisi" filmini izlemenizi de şiddetle öneririm.İnanilmaz güzel bir filmdir!



Ve hepimizin bildiği Türk Halk Ozan'i;
Veysel Şatiroğlu.Lakabiyla Âşık Veysel:Çicek hastaligi sonucu,7 yasindayken görme yetenegini kaybetmistir.

" Çiçeğe yatmadan evvel anam güzel bir entari dikmişti. Onu giyerek beni çok seven Muhsine kadına göstermeye gitmiştim. Beni sevdi. O gün çamurlu bir gündü, eve dönerken ayağım kaydı ve düştüm. Bir daha kalkamadım. Çiçeğe yakalanmıştım... Çiçek zorlu geldi. Sol gözümde çiçek beyi çıktı. Sağ gözüme de, solun zorundan olacak, perde indi. O gün bugündür dünya başıma zindan. "

Kitap yorumum ise şu şekildedir;
Motivasyon kaynağı adeta...Özellikle pes ettiğinizi hissettiğiniz dönemlerde okumanızı tavsiye ederim. Çıkarılacak çok fazla ders var bu eserin içinde.
Engelli olmak engel degildir.Asıl engel "Beyinlerdedir."
Engellerinizi aşmaniz dileğiyle....

Bir sonraki yazimda tekrar gorusmek üzere.
Selametle🙋

Yorumlar