B1 Sertifikası TELC/DTZ Deutsch-Test für Zuwanderer (Nasıl geçtim?,Sınavın detayları,Ders çalışma kaynaklarım)

 Selamlar The Saglams’ın Ponçik Okurları! 🌸😍


Normalde aylık yazımı girecektim bugün ama ufak bir değişiklik yaptım Dostlarım.🙈

Geçen yazımdan takip edenler bilirler ki;

3 buçuk hafta önce TELC nin Almanca Dil Seviyesi sınavına girmiştim.

Berbat geçmişti ancakkkk sonucu güzel oldu!😁

Bu Gardaşınız Sertifikasını aldı ve sınavını geçti 😎✌🏻





Sınava girdiğimi duyurduğum andan itibaren hem blogdan hem de instagramdan adeta soru yağmuruna tutuldum dersem kesinlikle abartı olmaz.

Özellikle nasıl ders çalıştığıma dair birçok mesaj aldım.

Bende aynı yollardan geçecek olan kardeşlerim için,

sınav detaylarını bu yazı sayesinde rahatlıkla aktarabilirim,

akıllardaki sorulara bir nebze de olsa cevap verebilirim diye düşündüm.🌸


Benim Almanca ile tabiri caizse “Savaşım” bayağı öncelere dayanıyor.

Aile birleşimi yoluyla yerleştim Almanya’ya.

Ve buraya gelmeden önce hem konsoloslukta hem de Goethe Enstitüsünde Başlangıç seviyesindeki Almanca sınavlarına girdim.

1 sene boyunca da Türkiye’de Almanca kursuna gittim dil sertifikası için.

Ardından 2 senelik oturum iznimi sorunsuz aldım.

Ama sonrasında ise senelik almaya başladım

ve son zamanlarda artık her 3 ay da bir yeniletmeye başlamıştım.

Bu biraz can sıkıcıydı açıkçası.

Çünkü herhangi bir suç kaydım,

saçma sapan bir durumum olmamasına rağmen,adeta FİŞLENMİŞ gibi bana uyguladıkları yaptırımları çözememiştim.

Oğlum Almanya doğumlu,

eşim de aynı şekilde burada doğma büyüme olmasına rağmen sorun yaşamak,

ne bileyim bayağı garip oluyordu açıkçası.


B1 kursu da tam anlamıyla burada devreye girdi işte,

Eşimden bağımsız olarak,

süresiz oturum ve tam zamanlı çalışma hakkı almak istersem eğer,

B1 seviye Dil Sertifikamı kazanmam yaşadığım yerin Belediyesine bağlı “Göçmenler Dairesi” tarafından zorunlu kılınmıştı.


Kuralları çok basitti aslında.

Entegre olmadan kimseye tam zamanlı vize mize vermiyorlardı.🤷‍♀️


Önceleri kim gidecek şimdi okula ya,

gelmişim 30 yaşıma,

Çocuğumla mı ilgileneyim,ev-iş ikilemiyle mi diyerek kızmıştım.🙈

Ama gidince anladım ki;

Özellikle dil gelişimi için bu kursların inanılmaz bir etkisi var göçmenler üzerinde.

Velhasıl kelam;

29.11.2021 de A2.2 seviyesiyle Volkschockschule (VHS) ye başladım.

Ve şansıma dersime giren bir öğretmenim de Türk Çıktı! Gülten Hocam 😍😂❤️

Sınıfımda inanılmaz tatlı arkadaşlıklar edindim,

Başlarken inceden bir korkmuştum açıkçası adapte olamazsam diye ama hiçbir sorun yaşamadan,eğlenerek,severek 

yeri geldiğinde de zorlanarak,

Mayıs 2022 de Almanca kursumu bitirdim.🙏


Kurs bittiği gibi öğrenim gördüğüm VHS’den sınav randevusu aldım.


İlk etapta sınav hakkında bilgiler toplamaya başladım;

4 aşamadan oluşuyordu.


-Hören/Lesen (Duyma/Okuma)

-Schreiben (Mektup/E-mail yazma)

-Mündliche Prüfung (Konuşma sınavı)


-Hören/Lesen kısmı:

Hören bölümü için totalde 20 soru var.

Radyo’dan dinlediğiniz haberler,duyurular,telefon mesajlarını dikkatlice dinleyip,sorulan soruları cevaplamanız gerekli.

Lesen kısmı için de yine aynı şekilde 20 soru soruluyor.

Okuduğunuzu anlama,

grammer eşleştirmesi,

doğru-yanlış seçenekli içerikler ve paragraflar var.


Ben Hören/Lesen kısmını Youtube’daki dinleme testleri ile çalıştım.

Ayrıca Kurs kitabımdaki Wortschatz alıştırmalarını eksiksiz çözdüm.

Odaklanma ağırlıklı bir bölüm olduğu için dikkatinizi asla kaçırmamanız gerekli.

Ayrıca Almanya’da Günlük Yaşam Temalı Podcastler var Spotify’da, 

Almanca aksanını anlayabilmek,

kulak aşinalığınızı geliştirebilmek adına bunlardan da faydalanabilirsiniz.

“Deutsch Lernen durch Hören” özellikle çok başarılı.Tavsiye edebilirim.


-Schreiben Kısmı:

Beni en çok yoran,yıpratan ve korkutan aşama bu oldu 😅.

İki tane Tema veriyorlar size.

Davet yanıtı,Şikayet mektubu(bana sınavda bu cıktı Reklamation olarak geçiyor ismi),

Özür Belirtme gibi…

SCHREİBEN İÇİN SINAV ÖRNEĞİ


Birini seçip ya mektup ya da e-mail oluşturmanız gerekiyor.Ama “kalıp cümlelerine” dikkat ederek.


Bu kısmı sadece “tekrar yaparak” çözebilirsiniz arkadaşlar.

Ben eğer kursumda öğretmenlerimle alıştırma yapmamış,

son haftalarda 9383939 kere mektup örnekleri yazmamış olsaydım eğer hiçbir şey yapamazdım.🙄

Dost acı söyler Anacım.Çalışın.

Schreiben bölümü konuşma sınavından bile daha zor bence.🙈


Selamlaşma,Giriş,Gelişme,Sonuç ve Mektubu bitirme aşamalarına dikkat etmeniz gerekli.

Ayrıca mektubu oluştururken sizden resmi bir cevap mı,

yoksa gayri resmi bir cevap mı istediklerine bakmanız gerekli.


Örneğin;

“Sehr geehrte Damen und Herren”

başlığını kullanmanız gerekirken siz,

“Liebe Hanna ya da Lieber Hans”

gibi bir cümle kurarsanız malesef ki baştan kaybedersiniz. 🥲😂


Youtube’da Schreiben için çalışabileceğiniz kanallar ise şunlar;

-Begi Begi 

-Hacı Ahmet Altuner

-Deutsch lernen durch Prüfungen

-Benjamin/Der Deutschlehrer

-Deutsch mit Tatjana


Ve geldik sınav sonucunun %70 ini etkileyen o kısma;


-Mündliche Prüfung yani “Konuşma”

Kendi içerisinde 3 aşamadan oluşan bir bölüm.

Sich Vorstellen (Kendini Tanıtma)

Bildbeschreibung (Resim yorumlama)

Etwas planen (Plan hazırlama)


-Sich Vorstellen’da sizden kendinizi 5 dakika boyunca,

elinize verdikleri kağıttaki kısımlara da dikkat ederek anlatmanızı istiyorlar.

Ama basit bir şekilde devamlı “Ich” li cümleler kurarak değil,

Nebensatz’lı,

Vergangenheitsformen’a dikkat ederek.

Çünkü modülümüz A1 ya da A2 değil “B1”.

Sizden beklentileri bu sebeple bir tık yüksek oluyor.

Cümlelerinizin içerisinde kullanmanızı istedikleri temalarda genelde bunlar oluyor;


👆👆👆



Ek olarak Sınav Görevlisinin sorduğu 2-3 soruya da cevap vermeniz gerekiyor.

-En çok severek yaptığınız yemek nedir?

-Almanya’da en çok sevdiğiniz şey nedir? gibi…


Bu kısım konuşma sınavındaki en basit kısım bence.

Tanıtma metninizi hazırlayıp,

Ayna karşısında kendinizle konuşarak çalışabilirsiniz.

Çok ciddiyim.Deli miyim ben kendi kendime konuşayım ayol ? felan demeyin.🙈😄

Acayip etkili oluyor yaptığınız grammer yanlışlarını görebilmek için.


-Bild Beschreibung yani nam-ı değer 

Resim/Fotoğraf yorumlaması.🥲

Konuşma sınavının 2.aşaması.


BİLDBESCHREİBUNG ÖRNEĞİ



Elinize kağıt üzerinde basılı olan bir fotoğraf veriyorlar ve 

gördüklerinizi,

-etrafta olup bitenleri,

-temayı,

-deneyimlerinizi aktarmanızı,

Ayrıca olarak; sordukları tüm sorulara dikkat ederek cevap vermenizi istiyorlar.


Bu bölüm için de kullanabileceğiniz kalıp cümleler var;


Auf dem Foto sehe ıch….

Es sieht …… aus

Das Thema könnte…… sein  gibi…


Erfahrung yani deneyim kısmı için verebilecek bir önerim malesef YOK.

Kelime haznenize kuvvet diyeyim.😅


Ancak Bildbeschreibung’da sıklıkla çıkan temalar şunlar:


Çocuklar ve Sosyal Medya,

Evcil Hayvanlar (bana bu çıktı),Yaşlı Bakım hizmetleri,

Spor,

Trafik ve Ulaşım şekilleri,

Sağlıklı Yaşam…

Bu başlıklara ağırlıklı olarak çalışabilirsiniz.


Bu kısım için Çalışabileceğiniz Youtube Kanalları;

-Benjamin/Der Deutschlehrer

-Learn German Easily (Bence en etkilisi)

-auf Deutsch Tv


-Etwas Planen 

yani bir etkinlik plan oluşturma kısmı,

3.ve son aşamamız.


ETWAS PLANEN ÖRNEGİ


Öncelikle bu bölüm için yanınızda bir Sprachpartner’iniz olması gerekli.

Kendiniz bulamazsanız eğer sınav yetkilileriyle bu kısmı yapıyorsunuz ki bu bence bir dezavantaj.(Öğretmen ile Almanca seviyeniz bir değil malum.Heyecanlanıp hata yapma riskiniz çok yüksek.🙈)

Ben sınıfımda çok sevdiğim bir arkadaşım ile atlattım bu kısmı.❤️

Facebook’ta Almanca konuşma partneri bulmak için oluşturulan gruplar var ayrıca.

Araştırıp,kendi levelinize uygun birini bulabilirsiniz.


Yine size bir konu veriyorlar ve bu konu üzerinden bir etkinlik oluşturmanızı istiyorlar.

Arkadaşınızın doğum günü için plan yapma,

Haftasonu için bisiklet gezisi,

Ya da hastane ziyareti için gün belirleme gibi...


“W” soru kalıpları ile sorular soruyorsunuz,

(Welche,Wo,Wohin,Wann,Was,Wer,Wie lange…)

Ayrıca konuşma partnerinizin sorduğu sorulara grammer kurallarına dikkat ederek cevap veriyorsunuz.

Almanca ismi “Kettenspiel” olarak geçiyor bu görevin.

Bir soru-bir cevap oyunu gibi düşünün.

Biriniz daha az,ya da biriniz daha fazla konuşmamalı.Eşit olmalısınız.

Dengeyi tutturmak çok önemli.


Bu bölümü Sprachpartneriniz ile bol bol alıştırma yaparak,

Ve Google’dan konu temaları bularak çalışabilirsiniz.

Ek olarak yararlanabileceğiniz Youtube kanalları:

-Deutsch Lernen mit Dialogen

-Learn German Easily

-Deutsch mit mir

-Hacı Ahmet Altıner (Detaylı Türkçe anlatımıyla)


Son olarak sınav süreleri ise şu şekilde;


-Hören/Lesen: 25+45 Totalde 70 dakika

-Schreiben:30 dakika 

Ardından Konuşma sınavı için 2-3 saatlik bir mola ve,

-Mundliche Prüfung:20 dakika


Hören/Lesen’dan max.45 puan alabilirsiniz 

B1 Sertifikası için ise en az gereken puan 33.


Schreiben’dan max.20 puan alabilirsiniz 

B1 Sertifikası için ise en az gereken puan 16.


Mundliche Prüfung’dan max.100 puan alabilirsiniz

B1 sertifikası için ise en az gereken puan 75.



Puanlamadan da anlayabileceğiniz üzere “Konuşma sınavından A2 seviyesi yani 75 puan altı aldığınız takdirde” hiç bir şansınız kalmıyor ve sertifikayı alamıyorsunuz.

Ancak Lesen/Hören ya da Schreiben bölümlerinden birini A2 alıp diğer ikisini B1 yapmanız durumunda sınavı başarmış oluyorsunuz.

Örneğin ben Lesen/Hören kısmını B1,

Schreiben’ı A2 yaptım,

ama konuşma sınavımın sonucu B1 olduğu için problemsiz olarak geçtim.




Buraya kadar yazdıklarımı sabırla okuyup,

Söylediklerimi not eden kardeşlerim…

Vallahiii siz o sınavı geçeceksiniz!Emin olun! 😂

Azim,Disiplin ve Sabır üçlüsünün açamayacağı hiçbir kapı yok.

Şans sizinle olsun.🍀

Sizi Seviyoreeeeee…


Bir sonraki yazımda tekrar görüşmek üzere,

kendinize ve HEDEFLERİNİZE cici bakın.


The Saglams’ınız.❤️

Yorumlar

  1. Çok çok tebrik ediyorum seni Büşracan yani allesschön fertig💋💛

    YanıtlaSil
  2. Tebrik ederim, çok emek vermişsin. :)) Orada kalmak için bu kadar zorluk yaşaman üzücü. Bizim ülkeye de belli kriterler getirilse iyi olacak.
    Almanca çalışacaklar için çok faydalı bir içerik olmuş, emeğine sağlık. Benim ilgimi çeken bir dil değil gerçi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zorunlu ihtiyaç değilse Almanca zaten asla ilgini çekmeMEli bence de…
      Allah bana sabrını veriyor bir türlü mecburiyetten ama kendisinden hiç hazzetmiyorum.🙈😂❤️
      Teşekkür ederm güzel yorumun için ☺️🌸

      Sil
  3. Tebrikler... Gözünüz aydın 😂👏👏👏

    YanıtlaSil
  4. Zorlu bir sınavdan geçmişsin, kocaman tebrik ediyorum :) Yani artık üç ayda bir oturma izni süresi almak için uğraşmayacaksın. Yazıyı baştan sona okudum süreç zorluymuş. B1 sertifikası almak isteyenler için detaylı bir açıklama yazmışsın, eminim birçokları faydalanacaktır yazından, emeklerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yazarken bi böyle inceden fenalık geçirdim detayşarı atlamayayım diye,asıl ben tebrik ve teşekkür ediyorum yazımı sonuna kadar okudugun,sabır gösterdiğin için 🙈😂🌸

      Sil
  5. Tebrik ediyorumm ennn kocamanındannn, Kocaeli'nden çokça sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaaa canımmmm 🌸☺️Teşekkür ederim 🙏

      Sil
  6. Ne zormuş ya hu! Tebrik ediyorum . Almanlar işi sıkı tutuyor, biz de nasıl acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten zor 🙈
      Ama cok doğru buluyorum bu zorunluluklarını ben Almanların.Önüne geleni almıyorlar ülkelerine.
      Bizim ülkemizde ise durum bence bayağı “can sıkıcı” bir halde..
      Kısa ve Öz;
      Geçen haftalarda Bebek Sahilindeki olan Görüntüler diyeyim sen anla canım…

      Teşekkür ederim yorumun için ayrıca 🌸❤️

      Sil
  7. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninle her konustugum da deşarj olmam peki?
      İçten olan samimiyetini yediğim!😍❤️
      Alayını alacağım söz yavrum!B2 Beruf var sırada bekle beni ALAMANYA içinden geçecem oglum seninn! 😂😂🌸

      Bende seni cok seviyorum,teşekkür ederim Balım güzel yorumun ve her daim yanımda oldugun için 🙏

      Sil
  8. Kardeslerin bitanesi tebrikler basarılarının devamını dört gözle bekliyoruz.😎

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Kankaların Gülüü ÖMER HASAR kardeşim 😂😎🌹Google seni adsız yapmış olabilir ama ben bu oyunu hemem bozarım! 😎😂

      Sil
  9. kutlarım. yaa bak biliyorsundur belki, abitur var, denklik yani, incele, almanyada üniversite okuyabilirsin yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Ausbildung yapacağım Deep,Meslek eğitimi yani.Normalde Türkiye’de Üniversite mezunuyum zaten ama buradaki denklik olayı insanı acayip uğraştırıyor.
      Meslek eğitimi 2-3 yıl sürüyor sadece,abitur en az bir 5 yıl civarı istiyor.Kaldı ki benim para kazanmam gerek bekleyemem o kadar 🙈😂
      Yaşlı Bakım Hemşiresi olmayı düşünüyorum.Hem geleceğe dönük hem de maaşı iyi.❤️🙏

      Sil
  10. spam kontrol unutma arada çünkü anlamıyoz yorumlar geliyomu bazen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu mesajını spamdan buldum mesela 🙈Kontrol etmem lazım hep dogru diyorsun 🙏❤️

      Sil
  11. Tebrikler canım. Avusturya'da da kurallar aynı çok sükür atlattık o dönemleri. Ben de kucagımda Ada yanımda Ege ders çalışıyordum 🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zoru başarmanın tadı da bir başka ama Derya abla ya.❤️Çoluklu çocukluyuz ama kariyerimizi de yapıyoruz çok şükür hesabı 😎😂❤️
      Teşekkür ederim güzel yorumun için 🌸

      Sil
    2. Tabii ki yapacağız insanın işi olması özgür olmak demek. İnan 20yil önce benim gibi gelen ve hala Almanca konuşamayanlar var hayret ediyorum. Ot gibi yaşıyorlar 😀

      Sil
  12. blogunu son yazıma koyduuum :)

    YanıtlaSil
  13. Yeni bir hayat ve yeni bir dil öğrenmek o kadar zorki yeniden bebek oluyor insan yaş almış bir bebek.. Başarılarınızın devamını dilerim

    YanıtlaSil
  14. Blogunuzu tesadüfü gördüm simdi😃bugun b1 testim vardi hören lesen schreiben cok iyi gecti ama mündlichte partnerim olmadigi icin ordaki görevliyle planen bölümünü yaptik ama daha cok sanki o sordu ben cevapladim acayip enerjim düstü umarim iyi sonuc gelir🙏

    YanıtlaSil
  15. Mr. Pedro is an incredibly knowledgeable Loan Officer, courteous, and patient. I went through a couple of offers on properties before my final purchase, and Pedro was there to help with each one, often coordinating with my agent behind the scenes. I felt supported throughout the entire process. Thanks to Pedro and the tireless efforts of his team, I am now a proud homeowner! I would encourage you to consider Pedro and his loan company for any kind of loan.

    # Car loan

    # Home loan

    # Business loan

    # Personal loan


    Mr, Pedro Loan Offer

    Email- pedroloanss@gmail.com.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder