Dikkat!Bu Blogda Altın günü var!🤹🎶

Misafir ol gel banaaaaa
Börekler açarim sanaaaa🎵🎶

Herkese kocaman bir Merhabaaaaaa💁
Abilerim,ablalarım,kardeşlerim muhteşem tarifler hazırladım,yaptım sizler için.Çayını,kahvesini,meşrubatını alan gelsin!
Altın günü konsepti nerden geldi aklına Büşra Alllaaseenn diye soruyorsunuz dimi?Biliyorum.👀
Eşim sağolsun!istemedende olsa o verdi bu muhteşem fikri bana😀2-3 gün önce televizyonda yemek programı seyrediyorduk.Islak kek'e benzeyen güzel bir pasta gördü benimki.😒
Tepkisi direk şu;
"Olsa da yesek!!!"  (Ünlemler alttan alttan laf geçirme,ima,serzeniş,haykırış içerir.👀😏)
Evet kabul ediyorum!Kilomu koruyabilme adına börek,pasta türevi şeyleri kolay kolay yapmıyorum.
Tabi...😎
Çünkü bir Adriana Lima'yim!Formumu az karbonhidrat alımıma borçluyum.👩(Ay nasıl bir YALAAAAANNNN töbeeee🙈🙊😅)
Uzun lafın kısası efenimmm;Yaşanan bu olaylar silsilesi yüzüne bende
-Yap kız Büşra şuna bir altın günü menüsü de görsün! diyerek işe koyuldum.

İlk tarifim;
                                           ***PAMUK PRENSES PASTASI***

Resimlerin tamamı bana aittir.

Malzemeler:
Pastanın kek tabanı için;
2 yumurta
2 kahve fincanı şeker
1 kahve fincanı yoğurt
1 kahve fincanı sıvıyağ
3 kahve fincanı un
2 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
Vanilya
Beyaz kreması için;
Yarım litre süt (2 buçuk su bardağı)
1 çay bardağı şeker
1 yumurta
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
Vanilya
100 gram kadar labne peyniri (1 çay bardağı)
Çikolata sos(Ganaj) için;
2 paket sütlü tablet çikolata
Krema





Yapılışı:
Kek malzemelerini karıştırın.
Hazırlanan kek hamurunuzu kalıbınıza boşaltın.
160-180 derece ısıtılmış fırında 25 dakika kadar pişirin.
Piştikten sonra biraz soğumasını bekleyip,servis tabağınıza ters çevirip koyun.
Beyaz kremanın hazırlanışı;
Vanilya ve labne hariç,diğer malzemeleri karıştırarak pişirin.
Piştikten sonra biraz soğumasını bekleyip içerisine labne ve vanilyayıda ilave edip karıştırın.
Hazırladığınız kek tabanının içine dökün. (İsteğe bağlı hindistan cevizide konulabilir.O şekilde de denemiştim.Çok güzel oluyor.)
Çikolata sos(Ganaj) hazırlanışı;
Tencereye kremanın yarısından birazcık fazlasını dökün,hafif ısıtın.
İçerisine çikolata parçacıklarini kırıp,koyun.Güzelce çırpın..Çikolatalar eriyince sos hazır demektir.
Ganajıda hazırladığınız pastanın üzerine yavaşça dökün.
Bu kadar!
Süsleme için ne kullanacağınız size kalmış.Ben file badem kullandım.💁





Geldik 2.tarife...
                             **BAKLAVALIK YUFKADAN PATATESLİ BÖREK**
Malzemeler
1 paket baklavalık yufka
1 şişe soda
Yarım su bardağı sıvıyağ
Yarım su bardağı süt
İç harcı için;
Haşlanmış patates
Beyaz peynir (Miktari isteğe bağlı)
Dereotu
Karabiber,tuz,sıvıyağ
Üzeri için;
1 yumurta (Sarısı)
Yapılışı;
Haşlanmış patates ezilir,içine beyaz peynir ufalanarak konur.Dereotu,karabiber,sıvıyağ,tuzda eklenerek böreğin harcı hazırlanır.
Soda,sıvıyağ,süt ayrı bir kapta karıştırılır.
Baklavalık yufkalar 4'erli sarılacak şekilde üst üste konulur.
1.kat hariç diğer her kata hazırlanan sodalı karışımdan sürülür.
Böreğin iç harcıda konulur ve katlanır,tepsiye dizilir.(Yapılışını malesef ki net bir şekilde fotoğraflayamadım.Oğlum sağolsun devamlı etrafımdaydı!Daha detaylı tarif isteyenleri Nefis Yemek Tarifleri sayfasına yönlendiriyorum.Ordan bulmuştum bende çünkü😊)
Tepsiye dizilen börekler pişmeden dilimlenir.(Bu böreğin özelliği bu zaten.Dilimleyip fırına vermek.Baklava gibi aynı yani.)
Kalan karışımdan üzerine tekrar dökülür.
Yumurtanın sarısı sürülüp (isteğe bağlı susam ile de süslenebilir)üzeri kızarıncaya kadar 180 derecelik fırında pişirilir.
Yapımı oldukça kolay ama anlatımı çok zor bir tarif. 😈


Ve çok sık yaptığım;
                                                       **MAKARNA SALATASI**
Malzemeler:
1 paket boncuk makarna (Haşlanmış)
2 su bardağı yoğurt
Mayonez
Salam,Dereotu,Kornişon turşu
Tuz



Yapılışı:
Yoğurt bir kaba alınır,içine mayonez (isteğinize göre miktarı,damak zevkinize göre ayarlayın)katılır
Doğranmış salam,dereotu,kornişon turşusuda ilave edilir,haşlanmış makarnada hazırlanan sosun içerisine konulur,karıştırılır.
Hazır!Bayılıyorum yapımı kolay tariflere...




-Eeeee sarma,kurabiye nerde?
Kurabiyeyi marketten,pastaneden hazır olarak aldım.Sarmayıda anneme yaptırdım.Oldumu???😅
19 buçuk aylık bebeyle ancak bu kadar oldu!!!
Altın günlerinin vazgeçilmezi olan "Mezdekeyi"de tabi ki unutmadımmmm!😍Yedik o kadar biraz eritelim!
Hadi bakalım eller havayaaaaa🙌🙌💃💃💃

"Led bir' vele diştir
Dil esvuayyini murra
İl esvuayyeni murrrraaaaaaaaaa🎵🎶🎶"
Canim gürültüdeyim sesin gelmiyoooo
Kapatiyorum benn olduuuuuu görüşürüz bir sonra ki yazımda o zamannn!!!🙅🙆🙋💁👯

Kendinize ve "midenize"iyi bakin...❤
Selametleee....

Yorumlar