Dikkat!Panik Atak!💥

Selam🙋
Bugün tanıdığın,bildiğin şen şakrak Büşra kişisinin biraz dışarısına çıkacağım Sayın Okuyucum...
Anlatacaklarım var...
Geçirmiş olduğum zor bir dönemden ve rahatsızlıktan bahsedeceğim sana.
Ya da belki geçmemiştir...
Kendisi çok illet,sinsi,kalp yoran,beyin acıtan .....
(Hastalık desem,ciddi sağlık problemlerine sahip olan insanlara saygısızlık edermişim gibi hissediyorum.Öyle birşey ki bu anlatamıyorum.Onun için noktalı kısmı bir türlü dolduramıyorum.Bedene ızdırap veren ruh hali diyelim en iyisi)

"PANİK ATAK VE ANKSİYETE BOZUKLUĞU"
Aslında konuyu yazıp yazmama arasında çok kaldım.Yaşadığım yoğun hisleri hatırlamak istemedim sanıyorum.Hep erteledim.
Ama görüyorum ki özellikle "genç yaştaki arkadaşlarda" çok fazla yaygınlaşmaya başladı bu hastalık.
Yoğun yaşanılan sınav stresi,gelecek kaygısı,aileyle yaşanılan çatışmalar,ispat çabasıııı bla bla blaa...😶(Dürüstlükle cevap verin.
Hanginiz çocuğunu başkalarının çocuklarıyla kıyaslamıyor? En basitinden;veli toplantıları sonrası evde konuşulan şeyleri bi düşünün.
"Hıııı Ayşe kim oğlum/kızım?Ay fizik sınavından 97 almış.Helal olsun ona.Annesinin göğsü boşuna kabarık değilll" gibi.👆😳)

Neyse efendim sonuç itibariyle
-Yaz kız Büşra belki birilerine faydan dokunur,dedim.
Ve geçtim bilgisayarımın başına💁

Lise 3.sınıfa gidiyordum ilk atağımı geçirdiğimde.16 17 yaşlarındaydım yani.
Yatağımda uyumaya çalışırken birden nefesim kesildi.Kollarım uyuştu.Yoğun,aşırrııııı yoğunn bir kaygı hissettim.Ensemden aşağıya ateşli bir ağrı girdi.Kafamın yanmaya başladığını hissettim.
Telaşla kalktım.Ablamın yanına gittim.
"Geçti büşra.Uykunda korktun herhalde" diye kendimi teselli edip,yeniden yattım.
Daha doğrusuuu yatamadım!2 dakika geçti geçmedi "kalbime birşey oluyo Ablaaa kalkk!" diye bağırarak tüm ev ahalisini uyandırdım.En son hatırladığım şey babama sıkı sıkı sarıldığım ve kendimi yere bırakmaya çalıştığımdı.
Apar topar acile gittik tabi hemen.
Tansiyon ölçümü,hızlaa yapılan ekg çekimi,şeker kontrolü hepsi normal.  ?😮
Gölcük Devlet Hastanesi psikiyatri bölümüne yönlendirdiler bizi.
Sakinleştirici bir serum verdiler bana o kadar.
"Ama nasıl olur ben ölüyorum ya!!!?🤔"

Ertesi gün koştur koştur Gölcük'e gittik.
Orada da tetkiklerim yapıldı.
Yaşadıklarımı,şikayetlerimi  tekrar anlattım doktora...
Ve;
-Panik Atak geçirmişsin.Son günlerde yaşadığın stres kaynaklı bir durum var mı ?Tahlil sonuçların normal gözüküyor,dedi.

Biraz daha konuştu.Korkulacak hiçbir şeyin yok dedi.
İlaç yazdı.3 ay sonra tekrar kontrol için gelmemiz gerektiğini söyledi.Ve bizi eve yolladı...

"Aaa tamam birşeyim yokmuş işte,bundan sonra stres yapmam olur biter!" kafasıyla bir rahatladım tabi bende😒.

Ama öyle değilmiş o işler.👀
Akşam yemeği sonrası,
Çarpıntıyla başlayan aynı duygu yoğunluğu...
Kafa yanması,aşırı kaygı durumu,bedenime hakim olamıyorum hissi...
Ahhhh anlatamıyorum bile ya...
Annemin kucağına yatıp,kafamı tutarak(ne alakaysa?kafa yani bu sonuçta) hüngür hüngür ağladım.
"Noluyo ya banaaa?" kelimesini 200000 defa tekrarlamışımdır atak geçirirken zaten.
20 25 dakika sonra sakinleştim.
Ablam bu sırada hemen araştırmaya başladı google'dan "Panik atağı".

-Büşraa!Bak bu yaşadıklarının aynısı burada da yazıyo!

Gittim yanına.
Gösterdiği sayfaları okudum,okudum,okudummmm....

O gün bugündür de,bu hastalık hakkında önüme gelen herşeyi okuyorum.Kitaplar,makaleler,internet sayfaları...
Öyle ki panik atak yüzüne internette tıklamadığım doktor sitesi kalmadı."Yürüyen Seyyar İç hastalıkları polikliniği" gibi oldum.
Tahlil sonuçlarındaki anlamsız harf kısaltmalarının,neyi ifade ettiklerini bile öğrendim.
Bakınız.Crp=Fazla olması kalp krizini tetikleyebilir.
Bakınız.Fe=Demir eksikliği var mı yok mu gösteren sembol.
Bakınız.TSH=Troid değeri şeysi.
Bakınız.URE=Böbrek rahatsızlıklarıyla yakından alakalı olan tahlil değeri..
😅

Panik bozukluk durumuma bir de Anksiyete eşlik etti tabi...Kankaymış zaten bunlar genelde birlikte görülürlermiş.
Anksiyete=Yoğun kaygı durumu.
Hiçbir sebep yokken içinize öküz oturduğunu düşünün.Heh tam anlamıyla bu işte anksiyete.

Panik atak'la anksiyete arasındaki fark ise şu;
-Anksiyete sürekli haldedir.O duyguyu bir türlü söküp atamazsın içinden.Günlerce,haftalarca,aylarca  hatta yıllarca sürebilir.(Tedavi edilmezse tabi...Korkma yani!)
-Panik atak ise bir tür patlama halidir.En geç 20-30dakika içerisinde geçer.



Atak sırasında yapılan nefes egzersizleri çok önemlidir.Kişiyi hızla sakinleştirir.Vücuda giren karbondioksit alımını yükselttirir.(Panik atak sırasında alınması gerekenden fazla oksijen aldığın için durumu daha zor bir hale getirdiğini biliyor muydun?.Evet canısı.😎Korkma yani nefes alıyorsun.Hatta fazlacaaaa alıyorsun sorun o😄)Neredeyse 2 senedir şiddetli ataklar yaşamamamın sebebi bu egzersizlerdir benim.☝Nefesimi kontrol etmeyi,kendimi sakinleştirebilmeyi öğrendim.💪

-Peki Büşra sana bir soru.İçtenlikle cevap ver lütfen.Panik atağın,anksiyete bozukluğun tamamen geçti mi?(Adrian sordu bu arada bu soruyu,kendi kendime konuşacak halim yok istirham ediyorum!👀😂)

Arada sırada beni yoklamaya,halimi hatrımı sormaya devam etse de,eskisi kadar ziyaretime gelmiyor bu süper ikili.
Tamamen geçti diyemem yani.
Ama ben,"bence" yapılması gereken en doğru şeyi yaptım.
Panik bozukluğumu da anksiyetemi de sevdim,kabullendim.ONLARLA BERABER YAŞAYABİLMEYI ÖĞRENDİM.
Zamanla daha da güçlendim.
Seni öldürmeyen şey güçlendirir derler ya hahh aynen o hesap işte.👍

Panikcim Atağa kalkmana gerek yok?Zaten şuanda senden daha büyük sorunlarım ve sorumluluklarım var bi defolup gider misin?Evvett 3 evetle uğurluyoruz arkadaşımızıı👏😀
Bu tarz bilgileri bilerek yazmadım.
Görüldüğü üzere "Panik atak belirtileri" yazınca arama motorlarına ,envai çeşit şey çıkıyor karşımıza.Ben daha çok yaşadıklarımı,yaptıklarımı paylaşmak istedim.
Hastalık hakkında detaylı bilgi vermek,tedavi sunmak sonuç itibariyle hekimlerimizin işidir.🙏

İşte böyle.💁
Umarım bu dertten muzharip bir arkadaş yazıma rastgelir.🙇
Geçicek!Hiç merak etme.Yeter ki sabret ..
He birde ilaçlarını düzenli kullan,terapilerini aksatma.
Yok ben ne ilaç kullanırım ne de terapiye giderim dersen de sen bilirsin."Sürün o zaman".Dost acı söyler üzgünüm...💙

Bugünlük benden bu kadar...
Kendine ve "ruh sağlığına" iyi bak Sevgili okuyucum...
Bir sonraki yazımda görüşmek üzere.
Selametleeee🙌

Yorumlar

Yorum Gönder